Com aconseguir ingressos gràcies a la publicitat a l'edifici de la Comunitat de Propietaris?

26 | 07 | 21
| Marca Feliu
  • Corte Inglés.

1. El repte de buscar nous ingressos a la comunitat de propietaris: precondicions per rentabilitzar la façana o la bastida 

Davant despeses excessives cal optar entre: retallar-les o cercar nous ingressos.

Avui explorem una forma d'obtenir diners extres per dur a actuacions a la Comunitat de Propietaris (en endavant CP) : Instal·lar-hi una lona publicitaria a la seva façana o bastida.

Cal advertir que només són rendibles per l'anunciant edificis emplaçats en:

- Cruïlles de carrers molt concorreguts

- Al centre de les ciutats

- En zones que tot i no ser cèntriques siguin monumentals  

- A prop de grans nusos de comunicació 

2. Com arribar a signar el contracte?

Els passos a seguir per aconseguir-ho:

- Revisar els estatuts de la CP: eventualment les normes de la CP poden prohibir anuncis en cas que ho facin cal modificar-los. Per fer-ho, segons la llei catalana 5/2015 cal una majoria qualificada, és a dir,  de 4/5 parts.  Un segon requisit és demanar que les façanes siguin uniformes. Per això millor que les lones publicitàries cobreixin tot l'edifici. 

- Negociar el futur contracte publicitari: ho ha de fer el/la President/a de la comunitat amb l'assessorament de l'Administrador/a de Finques. Al contracte s'especificaran: període d'explotació, condicions i preu. 

Consumer.es  recomana que: "la CP exigeixi a l'anunciant una assegurança contra tercers que la cobreixi davant els danys que el suport pogués eventualment causar el suport que seguint l'encàrrec de l'anunciant és posès".

- Aprovar la instal·lació de la lona: requerirà el vot favorable de 4/5 parts dels propietaris, ara bé, "serà necessària la unanimitat quan el lloguer de l’espai privi del gaudi d’una zona comuna de l’edifici (el terrat per exemple)," segons ens explica consumer.es.

 -  Signar per part del President amb l'empresa interessada un conveni de col·laboració destinat a llogar part de la façana de l'edifici o posar publicitat sobre les bastides

3. Accés a la informació de l'Administració sobre la col·locació de lones, aspectes legals i de seguretat

L'Administració competent per regular les lones publicitàries a les ciutats és la local.

A continuació et donem accés a l'e-mail i les dues adreces web del consistori barceloní per aquest tema: 

1. E-mail del Consistori a la secció del web "informació prèvia i contacte": usosexcepcionals@bcn.cat

2. Web: Ajuntament de Barcelona d'Usos Excepcionals del Paisatge Urbà

3. Dins del web anterior: Formulari D'usos Excepcionals Publicitaris Sobre Bastides

En col·locar la lona publicitaria aquesta es veurà des de l'exterior. Per d'aquest motiu, l'Ajuntament de Barcelona considera  la instal·lació de publicitat com un "impacte paisagístic" aquest tipus d'impacte portarà associada una compensació econòmica. El legislador adverteix a més que: "l'ús publicitari sempre serà limitat en el temps. El mateix impacte paisatgístic requerirà: "autorització expressa" de l'Administració per allotjar publicitat a l'exterior. El consistori podrà exigir també: la llicència d'obres o la llicència municipal que sigui legalment procedent".

Cal tenir present que en el formulari d'usos comuns hi va adjunt una declaració responsable referent a la seguretat de la instal·lació publicitaria. Per això, Finques Feliu i Certicalia consideren imprescindible "sol·licitar un projecte tècnic a càrrec d'un arquitecte tècnic que comprovi tres aspectes de seguretat de la instal·lació publicitaria:

- La solidesa de l'estructura

- La superfície d'instal·lació 

 - El suport que soportarà el cartell publicitari". 

4. Epílogo: patrocini i esport

Per concloure un escrit sobre patrocini ens referirem al camp on aquest ha entrat a l'imaginari col·lectiu: l'esport.

A Finques Feliu, gràcies al nostre soci Miquel Gimeno, esponsoritzarem almenys fins l'any 2023 la secció de promeses de l'equip ciclista Genesis Cycling Team que ahir, 25 de juliol es proclamà campió de Catalunya. Ho valorem perquè en l'esport guanyar és menys usual del que tots pensem.  Amb l'equip que patrocinem hi compartim valors: formació, esforç i superació. Ens encanta l'esport de formació perquè són les llargues hores d'entrenament les que forgen els caràcters de les persones i, des d'un punt de vista esportiu, destrien la simple habilitat del talent extraordinari.   

Pel que fa a patrocinar a l'elit, des del punt de vista de marca el màxim el va aconseguir "Jugoplastika" un fabricant  de calçat i bosses de mà amb seu i fabrica a Split. El nom de l'empresa substituí pels/les aficionats/es al del club (el KK Split). Parlem de l'únic equip de bàsquet que ha guanyat tres Copes d'Europa seguides.  En ell va jugar Toni Kukoc posseïdor d'un record cada cop menys possible d'igualar: 3 copes d'Europa seguides i 3 anells a l'NBA també seguits (on fou company de Michael Jordan i Scottie Pippen).

En el futbol el primer patrocini a l'elit fou el de l'Entracht Braunschweig que el 1973 va escollit el logo de la marca de licor Jägermeister.  La Federació Alemanya de Futbol s'hi negà, però el president d'aquell club, decidí canviar-ne l'escut... Perquè coincidís amb el logo del famós licor (un cérvol).

Avui t'hem donat les millors cartes per aconseguir una CP més solvent.

Tant si ets propietari com aficionat a l'esport pots compartir aquest post.

 

   

      

.